آرایشگاه آرامیس مد

آموزش آرایشگری

آرایشگاه آرامیس مد

آموزش آرایشگری

آموزش گام به گام ساخت محصولات آرایشی خانگی

ماسک صورت برای لک

پاکسازی پوست و صورت – آموزش گام به گام ساخت محصولات آرایشی خانگی

پاکسازی پوست و صورت در این مقاله سالن زیبایی آرامیس مد مجرب ترین مرکز زیبایی در محله های اشرفی اصفهانی و گیشا برای شما آموزش گام به گام ساخت محصولات آرایشی خانگی را دارد. آیا می‌دانید که انگور می‌تواند پوست شما را تسکین داده و تمیز کند؟ و موز پوست تان را نرم و صاف می‌کند و عسل تمیز، تقویت و آبدار می‌کند؟ شما می‌توانید از این ها و سایر مواد استفاده کنید و محصولات زیبایی خودتان را تولید کنید. نه تنها قیمت آنها بخشی از قیمت محصولات آرایشی است که در مغازه‌ها وجود دارند، بلکه آنها همچنین سالم تر و بدون هرگونه مواد شیمیایی مضر می‌باشند. 

 

پاکسازی پوست و صورت چطور محصولات آرایشی خانگی خودتان را بسازید؟

ساخت محصولات آرایشی خانگی از ۵ قسمت تشکیل شده است:

۱-توضیحات

۲-تولید محافظ صورت از محصولات آشپزخانه

۳-تولید محافظ چشم در خانه

۴- تولید محصولات محافظ پوست در خانه

۵- مراقبت از مو

مراحل

قسمت اول: تذکرات

خدمات پوست

خدمات پوست

۱-محصولات ارزان و بدون مواد شیمیایی:

دلایل کوناگون استفاده ازاین محصولات را بدانید. وسایل آرایش خانگی اغلب بر روی پوست گران بهای شما نرم و لطیف هستند، ارزان و بدون مواد شیمیایی سمی هستند. محصولات آرایشی خانگی که دانشمندان در مورد آنها آزمایش کرده‌اند برای مناسب بودن استفاده از آنها در مراقبت های آرایشی خانگی عبارتند از: عسل، روغن زیتون، ماست و آلوئه ورا

ماسک صورت برای پوست خشک

ماسک صورت برای پوست خشک

۲-زمان انتظار:

اجازه بدهید تمام مرطوب کننده‌ها و زیبا کننده های صورت قبل از اینکه آنها را با آب گرم بشویید ۱۵-۱۰ دقیقه باقی بمانند (روی پوست شما باشند). البته اگر مراحل دیگری پیشنهاد شده بر طبق اولویت عمل کنید.

ماسک صورت برای لک

ماسک صورت برای لک

۳-آزمایش کنید:

هر محصولی را که در خانه تولید می‌کنید اول بر روی ناحیه‌ی کوچکی از پوست امتحان کنید، تا امکان هر عکس العمل مضری را معلوم کنید. این کار را آزمایش قسمت های پوست می‌نامند.

قسمت دوم: تولید محافظ صورت از محصولات آشپزخانه

جوان سازی پوست غرب تهران

 جوان سازی پوست غرب تهران

۱-تهیه شیرپاک کن:

از آب و آرد جو دوسر استفاده کنید تا شیرپاک‌کن بسازید که کمک می‌کند پوست تان را صاف و تمیز کنید. آردجو، حاوی ساپونین (یک گلایکوزید گیاهی که وقتی با آب بهم زده می‌شود کف می‌کند (saponin)) است که قدرت پاک کنندگی خوبی دارد زیرا حباب هایی تولید می‌کند که کف زیادی تشکیل می‌دهد. این یک ماسک صورت خوب یا شیرپاک‌کن خوبی برای انواع پوست ها می‌سازد، که حتی شامل پوستهای حساس نیز می‌شود.

  • استفاده:

برای استفاده، یک مشت‌پر جو دوسر را در دست بگیرید و آنها را محکم فشار دهید. کمی آب گرم بر روی مشت بسته‌ی پر از جو بریزید، گلوله های کوچکی از جو را فقط به آرامی بگذارید از دستتان چکه کند. صورت تان را با جوهای چکه شده مالش دهید. این کار را به طور منظم وقتی که صورتتان را می‌شویید انجام دهید. شما تقریبا تفاوت آنی را مشاهده می‌کنید.

  • روش دوم:

یک مدل دیگر این است که تمام جو را با استفاده از یک قاشق چایخوری عسل و آب گرم مخلوط کرده و به حالت خمیر درآورید. این پاک کننده می‌تواند با مالیدن به حالت دایره‌ای اطراف صورت انجام شود تا آن را تمیز کند. عسل خاصیت ضد میکروبی (آنتی باکتری) دارد و می‌تواند خشکی و التهاب را کم کند.

  • روش سوم:

خمیر جو و شیر/آب نارگیل / آب گل سرخ/ بسازید.۲۰ دقیقه آن را روی صورت بگذارید تا خط های عمیق را صاف کند.

زیبا سازی پوست صورت غرب تهران

زیبا سازی پوست صورت غرب تهران

۲-لایه بردار شیر:

یکی دیگر از محصولات آرایشی خانگی شیر است، برای پاک کردن و تمییز کردن پوست های مرده از شیر استفاده کنید. دو قاشق غذاخوری شکر با یک قاشق غذاخوری شیر را برای پاک کردن صورت مخلوط کنید. به مدت ده دقیقه آنها را روی صورت بگذارید بعد با آب بشویید.

  • روش استفاده:

شیر سریعا می تواند لوازم آرایشی و مواد چسبنده را از صورت پاک کند. بر روی یک پارچه‌پشم کتانی بریزید و به آسانی پاک کنید، سپس مرطوب کنننده بزنید.

  • نکته مهم:

توجه داشته باشید که هیچ کس با بکار بردن شیر بر روی صورت موافق نیست. ، زیرا پوست را فاسد می‌کند و اسید لاکتیک کافی ندارد تا به پوست کمک کند و استفاده از شیر با این روش گران تمام می شود.

ماسک صورت

ماسک صورت

۳-تهیه ماسک ماست:

از ماست کاملا شیری ساده به عنوان ماسک صورت استفاده کنید تا سرخی حاصل از باد، آفتاب، یا محصولات خشن را فرونشاند. ماست شامل پروبیوتیک (ماده‌ای که رشد میکروارگانیسم را تحریک می‌کند، مخصوصا نوع مفید آن در باکتری های همزیست روده وجود دارد)، و اسیدلاکتیک ((C3H6O3 است. این خواص هم پوست را تمیز کرده و هم تغذیه می‌کند. تمام ماست شیری را به صورت تان پخش کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. بشویید و مرطوب کنید.

  • عسل:

کمی عسل به دلیل داشتن مقداری خاصیت ضد میکروبی اضافه کنید.

ترمیم مو

ترمیم مو

۴-کاربرد شکر و روغن زیتون:

شکر و روغن زیتون را به عنوان یکی از محصولات آرایشی خانگی که پوست های مرده را پوسته پوسته می کند استفاده کنید. روغن زیتون بر روی پوست آرام و لطیف است، و شکر یک مخلوط استاندارد صورت است که عوامل (عناصر،مواد) را به هم متصل می‌کند.

  • طرز تهیه:

یک قاشق غذاخوری شکر را با چند قطره روغن زیتون مخلوط کنید تا یک یک پوسته پوسته کننده صورت شیرینی داشته باشید. این در مقدار زیاد می‌تواند مخلوط شود تا برای پوسته پوسته کردن کل بدن از آن استفاده شود. همچنین سلامتی آور است که بر روی لب هایتان نیز استفاده کنید، که آنها را نرم و صاف می‌کند.

  • نکته:

روغن زیتون را به چشم هایتان نزنید، ولی با احتیاط می‌توان آن را در زیر چشم به کار برد، اگر به چشم ها زده شود باعث آزار چشم ها می‌شود.

جوان سازی پوست غرب تهران

جوان سازی پوست غرب تهران

۵-با عسل و موز ماسک صورت بسازید.

موز پوست را مرطوب می‌کند، عسل هم پوست را تمیز و مرطوب می‌کند و خاصیت ضد میکروبی دارد. مطمئن شوید که موز بسیار رسیده نباشد. یک موز را با سه قاشق غذاخوری عسل باهم مخلوط کرده و به حالت خمیری درآورده و به صورتتان بزنید. بگذارید پنج دقیقه بماند، سپس بشویید.

  • کاربرد لیمو برای این ماسک:

برای مشاهده ادامه آموزش ساخت محصولات آرایشی خانگی اینجا کلیک کنید.




مرجع:

 

http://aramismode.com/پاکسازی-پوست-و-صورت/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.